Thursday, November 26, 2009

Eksamen

Det regner. Jeg er litt småstressa før eksamen, og toget er forsinket. «Vil du ha en avis?» Nå? Jeg må jo lese litt mer igjennom notatene mine.. «Neitakk!» ..Vent... Jeg er jo i den avisa..!! «Ehm Jotakk likevel» smiler jeg og går ned på perrongen. Inne på toget kan jeg se at folk leser artikkelen, med stort, og ikke særlig pent, bilde av meg. Hm. Ser de at det er meg? Som om ikke hjertet mitt banka heftig nok fra før...

«Er du godt forberedt?» Nervøs småmumling i hele eksamenslokalet. Pent kledde pensjonister hjelper de som er litt seint ute med å finne plasser. Eksamnen er igang. Jeg blir letta når jeg ser spørmålene, for jeg har vært igjennom alle, og tror jeg skal klare å skrive noe iallefall. Jeg skriver, drikker litt varm sjokolade (smelt kokesjokoladeplate, ta i litt melk, bittelitt chillipulver og en ts sukker- NAM!!) og masse vann. Jeg må på do to ganger, og blir fulgt ut av en søt gammel dame. De ser forresten søte ut hele gjengen med pensjonister. En stutt dame har på rød bowler-hatt og matchende genser. De smiler og ler til hverandre, og virker ganske rutinerte i jobben sin. Etter tre og en halv time sier jeg meg fornøyd. Ferdig, herlig! Mens jeg går mot t-banen i regnværet, kan jeg ikke stoppe å smile.

Vel hjemme på kjøkkenbenken titter sola såvidt frem over Asker, og en regnbue dukker opp. Gud er trofast og god mot meg. One more to go på mandag, så er det juleferie!!



No comments: