Saturday, November 21, 2009

Mamma!

Hva er vel bedre enn en mamma når man er sliten, lei, syk eller sulten? Ingenting er som ekte morsomsorg! Ingen forstår som en mor, og ingen kan å glede, trøste, hjelpe sånn som mamma. Mammas mat. Oppvartning når man kommer sliten hjem. Noe ekstra godt når man er lei, eller bare vil kose seg. Eller noe ekstra godt for å feire noe fint. Et par nye sokker eller en annen overraskelse. En god klem. Alle de tingene som får meg til å føle meg som verdens viktigste – for mamma.

Gratulerer masse med dagen, mamma! Ingen er som du. Gjestfri er du også. Jeg kjenner ingen som er så god på å slå sammen en middag til plutselig fire (eller fler) gjester til. Du får folk til å slappe av og være seg selv. Føle seg velkomne, viktige og sett. Æres den som æres bør – Mamma, du er super!


Mamma og meg- røde, svette, gjennomkokte og slitne på toppen av Masada (Israel...ørken..varm årstid, stekende sol=) Var det noen som sa like...hæ?


Lesetid med bror, mamma og søs. Kos! Lenge før jeg ble født...men koselig bilde, og et av de koseligste barneminnene mine, når mamma leste bok for meg =)

Søstera mi og mamma. Glede!


Mamma og pappa. Kjærlighet!




No comments: